1 Haziran 2010 Salı

Sınırlara Takılmak



Kısıtlı bir ömre sahip olan bir birey olarak ömrümü tükettiğim dünyayı özgürce gezme hakkım devletlerin çektiği sınırlar, antlaşmalar, pasaport ve vize gibi saçma kurallar yüzünden kısıtlandırılmış.Ben yaşadığım dünyayı özgürce gezmek istiyorum.Eskiden çelebilerin, gezginlerin yaptığı gibi. Ama ne gezeeeer, artık oturduğun semtten başka bir semte gitmek için bile ter, ossuruk, ayak kokan minibüslere ve otobüslere binmek zorundasınız, zorundayız, zorundayım.

Ha diyeceksiniz ki!
-Nereye gitmek istiyorsun birader?

Abi işte burdan böyle yola çıkayım sıra sıra hangi ülke varsa geze geze bi dünyayı gezeyim göreyim. 5 10 senem de böyle geçsin napayım?

-Tamam git X konsolosluğuna vize başvurusu yap. Pasaportun var mı?

Pasaport? Hangi birine vize alayım abi? 140 küsür ülke var! hem sormazlar mı adama ulan sen niye bütün ülkeleri geziyorsun ha?

-Yok lan sormazlar. Parayı veren düdüğü çalar!

Parayı veren? Peki tamam ozaman. Eee madem köprü haramilerinin eline düştük kesemizden bir kaç altın vericez.

-Şizofrenmisin manyakmısın ne boksun olm ne haramisi ne köprüsü

Abi ne farkı varki? Bu dünyada bende yaşıyorum benim X ülkesini görmem için neden birşeyler ödemem gerekiyor? Orayı görebilmem için illa orda mı doğmalıydım. Ama nerede doğacağımı hangi milletten olacağımı ben seçmedim ki.

-Tamam lan felsefe yapma. Düzen bu işine gelirse.

Yav gelmiyor işte anlatamadım heralde. Kristof kolomb amerika'yı keşfetti diye ondan başkası keşfedemeyecek mi? Keşfetmesi için para mı ödemesi gerekiyor? Patentini mi aldı pezevenkler. Ben de keşfetmek istiyorum. Onların anlattıklarını değil kendi göreceğim gerçekleri kabul etmek istiyorum.

-Lan psikolojik deli. Keşfedecekmiş, sen şimdi üniversite okuyorsun XX bilim adamının bulduğu teoremi görüp öğrendikten sonra çıkıp dur lan bide ben bunu deneyim 0'dan keşfedeyim diyormusun. Aptal saptal konuşma lütfen. Yoksa kalbini kırarım. İncitirim yani.

Niye insanlar bu dünyayı bu kadar çok sahipleniyor.Niye maddeler insanlara ait olmalı? Şimdi benden 100 sene önce yaşamış birinin düşünüp bulduğu şeyi ben, kendim 0'dan bulamazmıyım. Hadi buldum diyelim bu şeyi niye o kişiye has birşey olduğunu söyleyip taşşak geçmek isterler ki insanlar. Ondaki beyin de bizdeki patlıcan mı? 100 sene önce yaşamış olması benden daha çok tanınmış olması benim düşüncelerimi, icatlarımı, teorilerimi kolpa mı yapar? Bu ne yaman çelişki lan? Bak nerden nereye getirdin muhabbeti. Ne diyordum haa doğru. Dünya turu. Şimdi ben dünya turu için vize almaya çalışsam, Ömrümün 30 senesini yemeden içmeden çalışarak geçirsem dünya turunu tadını çıkarabilecek şekilde gereken parayı anca toplarım. Hayır niye bunu yapmak zorundayım ki? Bazıları gibi doğuştan şanslı olmadığım içinmi? Paraları var diye onların hakkı varda bizim niye yok. Al işte daha bilmem bi kaç sene önce x milyarderi ilk Uzay turisti olarak uzaya çıktı astronotlarla. Ee ben şimdi uzayı merak ediyorsam milyar dolarlara mı sahip olmam lazım. Ona bu hakkı sağlayan paranın ben taaa..

-Tamam lan tamam sakin. küfür etme.

Neyse abi lafımı bitireyim bırakta.Para ortadan kalkmadıkça insanlar özgürleşemeyecek. Neyse abi ben japonca kursuna gidiyorum , bi ara yine sohbet edelim.

-Japonca kursu ne ayak lan?
Japonyaya gideyim diyorum , bi ara da ispanyaya geçerim artık.

-Hassiktir git lan ordan deli manyak.

Oldu ozaman abi görüşürüz hadi kendine iyi bak :)

6 yorum:

  1. Hacı yine iyi kafayla döktürmüşsün :)
    Bloğunda hayırlı olsun. Sende daha ne bloglar vardırda çaktırmıyosun dimii =)

    YanıtlaSil
  2. Bu arada blogun ilk yorumu bu oldu. Teşekkürler Fatih yorumun için. Tek blogum bu malesef. Aklıma takılan her soruyu verebildiğim cevaplarla burada yazmaya devam edeceğim takipte kal ;)

    YanıtlaSil
  3. Dostum, edebi dilini beğendim. Yazmayı sürdür, okuması güzel.

    YanıtlaSil
  4. Yazılarınızın devamını dilerim. Gerçekten çok doğal yazıyorsunuz.

    YanıtlaSil
  5. Gökbey Uluç'a ve Visual Effect'e teşekkürlerimi iletirim efenim. Durmak yok yazmaya devam.

    YanıtlaSil
  6. valla ya :/ bu sistemler düzenden çok sınırlama getiriyorlar, katı sınırlar! :/

    YanıtlaSil